X
17

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اولین ابزار پزشکی تولید شده برای کمک به کاهش درد شکمی در بیماران 11 تا 18 ساله مبتلا به سندرم روده ای تحریک پذیر (IBS ) را تایید کرد.

 سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اولین ابزار پزشکی تولید شده برای کمک به کاهش درد شکمی در بیماران 11 تا 18 ساله مبتلا به سندرم روده ای تحریک پذیر (IBS ) را تایید کرد.
سندرم IBS، روی روده بزرگ تاثیر می گذارد که باعث ایجاد دردهای شکمی و ناراحتی های معمول مربوط به حرکات روده می شود. این سندرم شامل یکسری از علائم است که همزمان با هم رخ می دهند، از جمله دردهای مکرر در شکم و تغییرات حرکات روده، که ممکن است با اسهال، یبوست یا هر دو همراه باشد. البته این سندرم می تواند هیچ نشانه ای از آسیب یا بیماری در دستگاه گوارش را نشان ندهد.
کارلوس پنا، پزشک و مدیر بخش فیزیولوژی پزشکی و عصبی در مرکز سلامت سازمان غذا و داروی آمریکا گفت این ابزار پزشکی شیوه مطمئنی برای درمان نوجوانان مبتلا به سندرم IBS است که از طریق استفاده از تحریک عصبی ملایم به کاهش درد این بیماران کمک می کند.
دستگاه IB-Stim شامل یک محرک الکتریکی عصبی تک کاربره است و در پشت گوش بیمار قرار می گیرد
این ابزار یک تراشه باتری دارد که پالس های الکتریکی کم فرکانس را ساطع می کند. این پالس های الکتریکی شاخه های اعصاب مغزی را به طور مداوم به مدت پنج روز تحریک می کند.
تحریک بسته های عصبی در گوش و اطراف آن باعث تسکین درد می شود
بیماران مبتلا به سندرم IBS برای کاهش دردهای شکمی باید به مدت سه هفته متوالی از این دستگاه استفاده کنند.
استفاده از این دستگاه برای بیماران مبتلا به هموفیلی و قلبی یا افرادی که مبتلا به پسوریازیس ولگاریس هستند، توصیه نمی شود.

تاریخ انتشار: 7 ژوئن 2019
منبع خبر:
https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-permits-marketing-first-medical-device-relief-pain-associated-irritable-bowel-syndrome-patients

تعداد امتیازات: (1) Article Rating