X
10

تایید درمان جدید برای لوسمی میلوئید حاد (AML) در موارد بازگشت یا مقاومت بیماری توسط سازمان FDA

تایید درمان جدید برای لوسمی میلوئید حاد (AML) در موارد بازگشت یا مقاومت بیماری توسط سازمان  FDA
تایید درمان جدید برای لوسمی میلوئید حاد (AML) در موارد بازگشت یا مقاومت بیماری توسط سازمان FDA اداره غذا و داروی آمریکا enasidenib) Idhifa)  را برای درمان بیماران بزرگسال مبتلا به لوسمی میلوئید حاد AML) که جهش ژنتیکی خاصی دارند، تایید کرد. این دارو همراه با یک تست تشخیصی به نام RealTime IDH2 Assay که برای شناسایی جهش های خاص در ژن IDH2 در بیماران مبتلا به AML می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.بیماری AML یک سرطان پیشرونده سریع مغز استخوان می باشد که موجب افزایش تعداد گلبول های سفید غیرطبیعی در جریان خون و مغز استخوان می شود. موسسه ملی سرطان تخمین می زند که در سال جاری حدود 21 هزار نفر مبتلا به AML تشخیص داده خواهند شد و حدود 10 هزار نفر بیمار مبتلا به AML در سال 2017 جان خود را از دست می دهندداروی Idhifa یک مهار کننده ایزوسیترات دهیدروژناز 2 است که با مسدود کردن چندین آنزیم که باعث رشد سلول می شود، کار می کند. 
اگر جهش IDH2 در خون یا نمونه های مغز استخوان با استفاده از آزمون RealTime IDH2 تشخیص داده شود، بیمار ممکن است واجد شرایط درمان با Idhifa باشد.
امتیاز تولید داروی Idhifa در اختیار شرکت Celgene می باشد. همچنین FDA تاییدیه تست تشخیصی RealTime IDH2 را برای این دارو به لابراتورهای Abbott داده است.

تاریخ انتشار : 1 آگوست 2017
منبع خبر:
https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm569421.htm

تعداد امتیازات: (1) Article Rating